• 004.jpg
  • 006.jpg

Parafia św. Andrzeja Ap. - Sanktuarium Pasyjne i Maryjne

Rynek 2, Wąsosz Górny, 42-110 POPÓW

tel. 691 865 879 (Uprasza się, aby dzwonić wyłącznie w sprawach posługi duszpasterskiej i kancelarii),
parafia@kalwaria-wasosz.pl
NIP 574 179 55 44, REGON 040046850, Numer konta 72 8259 0004 2001 0000 1270 0001
Kancelaria parafialna czynna od poniedziałku do piątku po wieczornej Mszy świętej.

I Ty możesz włączyć się we wszelkie prace związane z naszym Sanktuarium! Więcej informacji: Aktualności

Ogólnopolski Dzień Modlitwy Rycerstwa Niepokalanej,

Niepokalanów 30 lipca 2022 r.

„Rycerze Niepokalanej posłani w pokoju Chrystusa”

Do Niepokalanowa z naszej parafii pojechało pięć osób. Dołączyliśmy do Rycerek z Częstochowy i Myszkowa. Z Wąsosza wyjechaliśmy około godz. 7.30. Wcześniej nawiedziliśmy grób śp. ks. Krzysztofa Jeziorowskiego, zapaliliśmy tam znicz imieninowy oraz odmówiliśmy wspólnie modlitwę za zmarłych, którą poprowadziła w tym roku Prezes MI Grażyna Zaręba z Parafii św. Maksymiliana z Częstochowy.

Na miejsce dotarliśmy na godz. 10.30. Trwały już przygotowania do Mszy Św., ustawiały się poczty sztandarowe. Większość osób udała się do kaplicy wieczystej adoracji, by tam pokłonić się MB i zostawić swoje, podziękowania, troski i problemy. Wśród nas były osoby, które pierwszy raz nawiedziły Niepokalanów.

Eucharystia pod przewodnictwem JE Ks. Abp Tadeusza Wojdy z Gdańska rozpoczęła się o godz. 11.00. Miała ona miejsce w Bazylice ze względu na opady deszczu, na zakończenie ponowiliśmy wszyscy Akt poświęcenia się Niepokalanej i został odśpiewany Hymn Rycerstwa. Było bardzo uroczyście. Jak co roku,  z całej Polski przyjechali wielbiciele NMP, by wspólnie modlić się właśnie w Tym miejscu, gdzie znajduje się ósma z kolei Kaplica Wieczystej Adoracji, gdzie trwają modlitwy o pokój na świecie. Po Eucharystii udaliśmy się na obiad i zakup pamiątek i dewocjonali.

O godz. 14.00 konferencję - „Św. Andrzej Bobola i św. Maksymilian Kolbe apostołami Jezusa Chrystusa i Maryi ” - wygłosił ks. Prałat Józef Niżnik ze Strachociny. O godz.15.00 odmówiliśmy Koronkę do Bożego Miłosierdzia w Bazylice. Zwiedzaliśmy też Muzeum Św. Maksymiliana i OSP Franciszkanów.

O godz.15.30 odbyła się II konferencja- „Św. Andrzej Bobola i św. Maksymilian Kolbe obrońcami Kościoła katolickiego i Polski ”– którą też wygłosił ks. Prałat Józef Niżnik. Nie mogliśmy już uczestniczyć w tej drugiej konferencji, ponieważ trzeba było wracać.

W autokarze, śpiewaliśmy pieśni Maryjne i patriotyczne, jako uzupełnienie naszego modlitewnego wyjazdu. Ubogaceni duchowo wróciliśmy do domu około godz. 19.00